Πέμπτη, 1 Μαΐου 2014

7 συνήθειες που προκαλούν ...κοιλίτσα!

Σίγουρα θα αναγνωρίσουμε στις παρακάτω συνήθειες, μερικές καθημερινές δικές μας... Δεν χρειάζεται άγχος, όμως! Βήμα βήμα θα προσπαθήσουμε να τις κόψουμε, βάζοντας (εύκολους) χρονικούς στόχους και χωρίς ιδιαίτερη πίεση. Άλλωστε είναι ο καιρός για νέα ξεκινήματα, αισθάνομαι. 
Το άρθρο είναι μεταφρασμένο, αλλά στο τέλος, αναδημοσιεύουμε το link από το site στα Αγγλικά. Έχουμε και λέμε λοιπόν:

1. Η καθημερινή χρήση ανθρακούχων ποτών (ανεξαρτήτως αν είναι light ή όχι).
Δεν μπορείτε να αντέξετε μια μέρα χωρίς να πιείτε ένα δοχείο ή δύο σόδα; Εάν ναι, τότε δεν φέρεστε καλά στο σώμα σας. Σύμφωνα με κάποιους ερευνητές, η κατανάλωση ενός ή δύο κουτιών σόδας (ή άλλων ανθρακούχων ποτών) ημερησίως προκαλεί, η περιφέρεια της μέσης σας να αυξηθεί τουλάχιστον πέντε φορές πιο γρήγορα από ό,τι εκείνοι που μόλις και μετά βίας πίνουν ένα ποτό κατά τη διάρκεια της εβδομάδας. Η ιδέα πίσω από αυτό είναι ότι το υψηλό ποσό της ζάχαρης που χρησιμοποιείται στα αναψυκτικά ανοίγουν την όρεξη, έτσι ώστε να καταλήξετε να τρώτε περισσότερο από ό,τι θα έπρεπε κατά τη διάρκεια των γευμάτων. Οι σόδες διαίτης δεν είναι καλύτερες, δεδομένου ότι αυτές περιέχουν τεχνητές γλυκαντικές ουσίες, οι οποίες μπορεί να αυξήσουν την όρεξή σας όπως κάνει η ζάχαρη. Έτσι, εάν έχετε μεγάλη λαχτάρα για κάποιο ποτό, επιλέξτε υγιεινά smoothies, χυμούς φρέσκων φρούτων, ή ένα ποτήρι νερό με ξύσμα λεμονιού και φύλλα μέντας. Βοηθάτε το σώμα και τη γενική υγεία σας θετικά, με την επιλογή ενός πιο θρεπτικού ποτού που έχει επίσης χαμηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη. 

2. Βάζουμε μεγαλύτερο πιάτο και...το γεμίζουμε, κάθε φορά που τρώμε.
Είτε πρόκειται για ένα δείπνο σε μπουφέ ή απλά ένα κανονικό γεύμα στο σπίτι, να δώσετε προσοχή στο μέγεθος του πιάτου που χρησιμοποιείτε την ώρα του φαγητού. Σε μια έρευνα που διεξήχθη μεταξύ των παχύσαρκων ατόμων, διαπιστώθηκε ότι αυτοί οι άνθρωποι προτιμούν μεγαλύτερα πιάτα αντί μικρότερων ή μεσαίου μεγέθους. Απλό λοιπόν. Πάρτε μικρότερο πιάτο και...καταναλώστε το αργά...!

3. Τρώμε αργά το βράδυ!
Ενώ είναι αλήθεια ότι το σώμα σας καίει φυσικά κάποια παχάκια όταν κοιμάστε, μπορεί να μην είναι σε θέση να το κάνει αποτελεσματικά, όταν θα πάτε για ύπνο με γεμάτο στομάχι. Εκτός από την πρόκληση του λίπους της κοιλιάς, τρώγοντας αργά το βράδυ και ξαπλώνοντας με γεμάτο στομάχι, αυξάνετε τον κίνδυνο εμφάνισης παλινδρόμησης οξέος και δυσπεψία, δεδομένου ότι η βαρύτητα δεν είναι πλέον σε θέση να τραβήξει τα πάντα στην κοιλιά σας κατ 'ευθείαν κάτω. Για την πρόληψη αυτών των όρων, να τρώτε μικρότερα γεύματα το βράδυ και μην ξαπλώσετε για τουλάχιστον τρεις ώρες μετά το δείπνο. Αν είναι δυνατόν, φάτε μόνο κάποιο σνακ ή φρούτα σε περίπτωση που αισθάνεστε λίγο πεινασμένοι το βράδυ αντί να κάνετε επιδρομές στο ψυγείο για γλυκά και επιδόρπια, ώστε να ικανοποιήσετε τον πόθο σας.

4. Τρώμε όταν είμαστε στεναχωρημένοι, θυμωμένοι ή αναστατωμένοι.
Ψάχνετε να βρείτε τον εαυτό σας τρώγοντας αφηρημένος όταν τα συναισθήματα σας είναι στο αποκορύφωμά τους; Την επόμενη φορά που πιάνετε τον εαυτό σας να το κάνει, δοκιμάστε να ξεφύγετε από αυτό, πριν να καταλήξετε να τρώτε ένα διπλό cheeseburger και πατάτες. Το "συναισθηματικό φαγητό" δεν μπορεί να κάνει κάτι (σ.σ.: αν κι αυτός είναι ο εσωτερικός μας στόχος στην αρχή...) για να σας κάνει να αισθανθείτε καλύτερα. Αν υπάρχει κάτι που μπορείτε να πάρετε από αυτή τη συνήθεια του φαγητού κάθε φορά που είστε αναστατωμένος ή σε ένταση, είναι απλά λίπος στην κοιλιά. Ο καλύτερος τρόπος για την καταπολέμηση αυτής της απάντησης στο στρες είναι πίνοντας ένα ποτήρι νερό, μιλώντας με έναν φίλο ή κάνοντας έναν χαλαρωτικό περίπατο. Επιλέξτε μια δραστηριότητα που δεν περιλαμβάνει το φαγητό, ώστε να σταματήσετε τον εαυτό σας από τη φόρτωση επιπλέον θερμίδων όταν αισθάνεστε άσχημα
.
5. Καταναλώνουμε πολλά low-fat τρόφιμα, συχνά.
Μερικοί άνθρωποι υποθέτουν ότι τα υψηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά τρόφιμα και τα ποτά οδηγούν περισσότερο στην αποθήκευση λίπους στην κοιλιά σας. Η αλήθεια είναι, πως τα μονοακόρεστα λίπη κάνουν κακό σε σας. Αν μη τι άλλο, τα τρόφιμα, όπως το αβοκάντο, το ελαιόλαδο και οι σπόροι λειτουργούν καλά στην εξάλειψη του λίπους της κοιλιάς. Να είστε επιφυλακτικοί με πάρα πολλές χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά τροφές, δεδομένου ότι οι κατασκευαστές συχνά προσθέτουν τη ζάχαρη σε αυτά τα στοιχεία. Όσο περισσότερη ζάχαρη έχετε στο σώμα, τόσο μεγαλύτερες είναι οι πιθανότητες σας για την αποθήκευσή της και για περισσότερο σωματικό λίπος.

6. Στερούμαστε τον ύπνο.
Στην ιδανική περίπτωση, οι ενήλικες θα πρέπει να έχουμε περίπου επτά έως εννέα ώρες ύπνου κάθε βράδυ. Όταν δεν κοιμόμαστε αρκετά, το επίπεδο της κορτιζόλης (ορμόνη του στρες) αυξάνεται και μας προκαλεί ανάγκη για τα ζαχαρούχα τρόφιμα. Με αυτό κατά νου, είναι πιο δύσκολο να απαλλαγούμε από το λίπος της κοιλιάς, όταν κρατάμε τη συνήθεια του να μην έχουμε αρκετό ύπνο τακτικά. Για να διατηρήσετε τα φυσιολογικά επίπεδα της ορμόνης του στρες, της κορτιζόλης, προσπαθήστε να κοιμάστε τις συνιστώμενες ώρες ύπνου κάθε βράδυ. Με αυτό τον τρόπο μπορείτε να εξισορροπήσετε τα επίπεδα της κορτιζόλης σας, ενώ αυξάνετε την παραγωγή της λεπτίνης, ένα είδος ορμόνης που βοηθά στον έλεγχο της όρεξής σας.

7. Δεν παίρνουμε αρκετή πρωτεΐνη στο καθημερινό μας διαιτολόγιο.  
Έχετε ήδη στερήσει από το σώμα σας τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνες; Σε γενικές γραμμές, οι υγιείς ενήλικες θα πρέπει να καταναλώνουν τουλάχιστον 20 έως 25 γραμμάρια πρωτεΐνης σε κάθε γεύμα, αν και αυτό εξαρτάται από το επίπεδο δραστηριότητάς σας και το μέγεθος του σώματος. Οι άνδρες, ειδικότερα, πρέπει να παίρνετε επιπλέον 10 γραμμάρια πρωτεΐνης με κάθε γεύμα για να εξασφαλίσετε την άριστη υγεία. Με την αύξηση της πρόσληψης πρωτεϊνών σας, μπορείτε να ισορροπήσετε το σάκχαρο στο αίμα σας, ενώ μειώνετε τα επίπεδα της ινσουλίνης για την αύξηση του μεταβολικού ρυθμού. Επιπλέον, η πρωτεΐνη βοηθά στον έλεγχο των ορμονών που αυξάνουν την όρεξή σας, ώστε να μπορείτε να αδυνατίσετε φυσικά. Για να βελτιώσετε τα καθημερινά σας γεύματα, να τρώτε πλούσια σε πρωτεΐνες τρόφιμα, όπως το τυρί ρικότα, τα οστρακοειδή, γαλοπούλα, κοτόπουλο χωρίς πέτσα, ο σολομός και τα αυγά. Αυτές είναι οι καλύτερες επιλογές σας, λόγω της χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά και υψηλή σε πρωτεΐνες - ένας πολύ καλός συνδυασμός για αδυνάτισμα και καλλίγραμμο σώμα!

Μετάφραση: Train Yourself



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η άποψη του καθενός από εσάς, μας είναι χρήσιμη και απαραίτητη. Δώστε μας τη δύναμη να συνεχίσουμε, με το εύστοχο και ουσιαστικό σας σχόλιο. Όλα είναι ευπρόσδεκτα, όταν θα διατυπώνονται με ευπρέπεια και χωρίς άκομψες φράσεις.